Tutoriál na vrtulník eurocopter EC-135

část 1.

Tutoriál je pro středně pokročilé Blenderisty.

Co je třeba znát a umět:

1.Modelování metodou extude

2.Nástroje typu knife

3.Modelování metodou potahování křivek

A nyní se pusťme do toho.

Modelování započneme tím že jako bcground image si vložíme obrázek vrtulníku který si můžete stáhnout ZDE. Můžete použít i jiný, ale musí být nakreslen ze všech stran.  

Začneme modelovat z pohledu ze předu NUM-3 tak že vložíme křivku zvanou Surface tzn. Add-Surface-NUMBS circle. a vytvarujeme ji tak aby tvořila žez vrtulníkem obr.1   

Nyní se přepnem do bočního pohledu NUM-1 a křivku několiktát zkopírujeme SHIFT-D ale přitom ji budeme ZMENŠOVAT ale pozor jen po ose Z . tzn. že zmáčkneme S a pak střední tlačíko u myši. Tento proces děláme tak dloho dokud nedosáhneme takového výsledku jaký je na obr.2

To stejné ale zase pouze po ose Y provedeme z vrchního pohledu NUM-7 přitom nezapomínáme kontrolovat i pohled z boku!

Zatím by to mělo vypadat asi takhle.

Teď nástrojem Border select B vyselektujeme všechny kružnice a spojíme na jeden objekt CTRL-J. Vstoupíme do editačního modu a vyselektujeme všechny vertexy A Teď zmáčkneme F a ejhle vše je spojeno.Pomocí bočních a vrchních pohledů uděláme poslední ůpravy a až bude vše uhlazeno tak převedeme křivky na mesh  ALT-C MESH.Mělo by to vypadat takhle.

Nevypadá nic moc že? Ale to se vzápětí změní. Protože budeme používat funkce Subdivide a Smooth také je dobré přidat pár verexů po stranách. To uděláme následovně. Zapneme edit mod a vyslektujeme face kde chceme přidat vertexy potom použijeme nástroj knife CTRL-R. Výsledek by měl vypadat asi něják takhle.

 Podle libosti použijeme funkci SMOOTH nebo SUBDIVIDE. a celý vrtulník rozřízneme napůl tím, že vymažeme na jedné straně vetexy. pozn. to porotože vrtulník je symetrický je zbytečně dělat třeba okna dvakrát ale to později.

Tak to by byl začátek tutoriálu o EC-135. Jak udělat okna, dveře, nebo rotory o tom zase příště. Jakékoliv dotazy, nebo kritiku můžete psát na hdobrovolny@seznam.cz

Příště si ukážeme jak dodělat celý trup i s okny a výsledek bude vypadat asi takto:

 

Autor: Johny.D

Modelování v Blendru: 1,5 roku

Věk: 17

 Pokračování