Střílení v blendru

Pro zkušené blenderisty!

Tutoriál není pro začátečníky!

 

Dnes si ukážeme jak se dají využít funkce edit object k napodobení střílení v blendru.

Nejprve se budu snažit vysvětlit jak to funguje. Funkce Edit object  je jeden typ ACTUATORU a znamená že na objektu na němž je tato funkce použita se v CENTRE (taková málá tečka u každého objektu, není to vertex!) zobrazí nějáký objekt z jiného LAYERU.

Tak si tedy ukážeme jak toho dosáhnout.

Nejprve musíme mít dva objekty to znamená (zbraň a střelu) Zbraň může být cokoliv (cube, plane,....)  tento tutoriál je spíše insprativní!    

Teď posunem centre tam, odkud chceme střílet (editovat objekt) Já jsem ho posunul na konec hlavně AK-47

Zapneme první a druhý LAYER (musí být zapnuty oba) a vytvoříme střelu (doporučuji Cylinder) podle obrázku a protáhneme co nejdál.

Jed důležité kontrolovat osy AXIS aby ukazovaly správným směrem! 

 

Teď zapneme pouze první layer a zbrani zadáme následující funkce.

Teď by se měl objekt Cylinder objevit po zmáčknutí tlačítka na myši. Pokud se objevuje špatně tak jsou špatně i osy AXIS 

Teď trochu teorie o cíly na který budeme střílet.Tam využijeme dvou jiných fukcí a to PROPERTY A COLISION.

Funguje to tak, že když oběkt s property protne oběkt s nastveným colision tak to vyvolá funkci kterou nastvíme na Actuatoru.

Jednoduše dejte Cylindru PROPERTY s názvem strela.

A teď vytvoříme cíl Např CUBE a zapneme  položky ACTOR A DINAMIC a všiměte si že je kolem objektu čárkovoná kružnice.to je vymezení pro funkci collision.viz. nahoře

Dáme objektu funkce podle obrázku.

Teď když se do této krychle strefíme měla by zmizet.

Tip:Připarentujte zbraň ke kameře vytvořené v minulém díle GAME ENGINE

Jak jsem řekl na začátku je to spíše inspirativní tutoriál a je třeba znát hodně věcí.