Tutoriál na chůzi do game enginu

Tutoriál je pro zkušenější Blenderisty.

Na stránce se nalézají animované gify, to znamená že majitelé pomalejších připojení budou muset chvíli počkat.

To co je napsáno modře je důležité a musí být napsáno stejně jak budu upozňovat.

V tomto tutoriále není využitý žádný python script vše se dělá jen pomocí funkcí !

Předpokládám tedy, že máte hotovou postavu a v ní kostru, kdyby ne tak si ji můžete stáhnout ZDE (je to moje pokusná postava říkám jí Bárny)

Začneme tím, že vytvoříme DVĚ ůplně odlišné ACTION animace jedna se bude jmenovat chuze  a vypadá asi takto.

 

Všiměte si že když jsou nohy ůplně od sebe svírají stejný ůhel, jak na začátku animace, tak na konci! To je VELMI důležité protože jinak by to dělalo velkou neplechu.

A teď vytvoříme druhou ACTION animaci a to tak, že pouze vložíme první animační klíč a dále nic (postava stojí)

Pozn:klidně můžete rohýbat ruce nebo hlavu ALE né nohy.

Teď je důležité aby byla postava ACTOR.

Teď se dostáváme do složitější fáze, ve která je třeba znát spoustu věci, ale budu se to snažit vysvětlit srozumitelně.

Vložime dva sensory podle obrázku.

Jenden je šipka dopredu a druhý je stani.Pozor nazvěte sensory přesně podle obrázku, protože jinak vám nepojedu!

Dále vložíme dva Controllery typu Expression a podle obrázku je vyplníme příslušnýmy názvy sensorů.a vše spojíme.

A nekonec vložíme dva ACTATORY a přiřadíme jim ACTION ANIMACE.

A je to zkuste si to spustit a uvidíte, ZDE je výsledný blend soubor pro ty co se jim to nepovedlo.